Rabu, 11 Julai 2012

Jangan Toyolkan FAM



Sedia maklum bahawa bolasepak adalah sukan no.1 dimalaysia. Setiap persembahan pasukan kebangsaan sama ada memberangsangkan atau tidak pastinya akan menjadi topik hangat di kedai-kedai kopi. Begitu juga temasya Bolasepak antarabangsa seperti Euro dan Piala Dunia pastinya dinantikan kemunculannya oleh penduduk diseluruh planet bumi mahupun Malaysia.

Namun difahamkan sukan kegemaran ramai ini bukan sahaja diminati oleh golongan manusia, tatapi juga golongan Toyol. Toyol adalah sejenis sepesis makhluk yang tidak berambut dan berperut buncit. Makhluk ini tidaklah mahir dalam permainan Bolasepak tetapi amat meminati sukan ini.





Oleh kerana sukan ini amat diminati mereka. Toyol-toyol ini ingin berkuasa dalam pertubuhan Bolasepak Negara, walaupun dikalangan mereka bukanlah arif dalam permainan ini. Tetapi kerana sikap pura-pura tahu akhirnya mereka melibatkan diri dalam pertubuhan ini.

Oleh yang demikian, mereka terus berkuasa dalam pertubuhan ini dengan sekian lama memegang jawatan dalam pertubuhan ini. Kerana tidak arif, segala macam pentadbiran Bolasepak tidak dilangsungkan, segala anak pinak dibawa. sehingga kedudukan ranking terus merudum.Namun sang toyol-toyol terus bermegah dengan jawatan yang disandang. Sehingga pihak lawan menurunkan pemain yang tidak berkelayakan juga dibiarkan oleh pihak toyol. Sang toyol juga gagal mengakses pemain-pemain Negara yang bermain diluar Negara. Akibatnya mereka terpaksa menggunakan pemain dibawah liga cipataan mereka yang corak persembahan yang sama walau berabad liga tersebut berlangsung.

Saya merayu pada sang toyol-toyol agar nyahkan diri dari dunia bolasepak negara. Saya menyeru kepada rakyat jelata sekalian. Turunkanlah sang toyol dari takhta pertubuhan Bolasepak kalian jika ingin melihat bolasepak kalian terus maju.

2 ulasan:

  1. Kerana toyol2 inilah bolasepak malaysia hanya berkembang di ASEAN shj. O0o0o0o0o0 toyol dibunuh saja..

    BalasPadam
  2. bnyk toyol2 dlm jawatan FAM tuh...ade yg kepala botak...ade yg perut buncit...yg tua2 pon ade gak.....yg x tau selok-belok pasal bola pon ade gak...bodoh tul la toyol tu.....toyol2 tu smue nyer nak songlap duit jew...huhu....

    BalasPadam