Isnin, 16 Julai 2012

Nujum Tarikh Pilihanraya Buntu

Rakyat marhaen ketika ini tidak sabar untuk turun untuk menyatakan pendirian parti mana bakal menerajui kepimpinan negara. Ketika tempoh pemerintahan kerajaan yang sedang semakin suntuk apabila berada penghujung sesi pentadbiran untuk menghadapi satu lagi pilihanraya. Pilihanraya kali ini di gelar “Raja Segala Pilihanraya”. Sedang rakyat tertunggu untuk keluar mengundi, namun tarikh pilihanraya masih gagal di ketemu.

Ketika sedang bersiar dikubu sang oposisi. Terlihat akan pak nujum sibuk menghitung tarikh ramalan “countdown”. Setelah silap meramal, Pak nujum meramal satu tarikh yang lain, namun pak nujum terus hampa.” Adakah hanya pak Nujum dan rakan-rakan sibuk meramal tarikh, Adakah sang pentadbir Benar-benar mempunyai tarikh pilihanraya?” terfikir dibenak Pak Nujum.




Walhal Pak Nujum tidak tahu akan kebenaran. Sememangnya pihak pentadbir juga tidak tahu akan tarikh sebenar. Tarikh Pilihanraya hanya di ketahui oleh Biduanita jelita, kak Rose. Di percayai tarikh pilihanraya ditulis oleh Kak Rose dan digulung kertas itu dibuatnya sanggul pada rambutnya yang tebal. Akibat dari rambutnya yang tebal, dipercayai ramai pihak gagal mengesan tarikh itu, sehinggakan satelit milik Nasa juga tidak mampu mengesan.

2 ulasan: