Khamis, 31 Disember 2009

Luahan jiwaku

Hatiku meronta tiap kala menginggatiMU, sering aku mengelamun sendirian,
menginggatkan detik aku melupakanMU,
kadangkala membuatkan diriku resah berpanjangan,
apabila diriku tanpa mengingatiMU.

Ya Allah, Ya Tuhanku... ampunilah dosaku ya Allah,
dahulunya aku memikirkan muda aku ini berkekalan ya Allah,
aku selalu leka sehingga hanyut dengan keindahan dunia,
segala kemungkaran ingin aku cuba,
sehingga dirimu ku abaikan ya Allah,

Hari ini engkau berikan aku jalan untuk mengingatimu,
Engkau memberi petunjuk kepadaku dari engkau aku hadir,
dan kepda engkau aku kembali,
tetapkn pendirian aku ini ya Allah,
Kehidupan lampau sering memanggil aku untuk kembali,
Namun jiwaku kekal untuk terus berada di jalanMU.
Walaupun nyawa berpisah dari jasadku,
Aku tetap dijalanMU Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan