Ahad, 28 Oktober 2012

10 Sebab Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak Tidak layak Menjadi Perdana Menteri Malaysia

Ramai yang  Mengadu domba akan kredibiliti Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia Selepas wujud pelbagai kontroversi melbatkan beliau. Hasil dari pengamatan saya, Hari ini saya nyatakan 10 Sebab mengapa Najib tidak layak untuk terus memegang tampuk pentadbiran negara.




1) Menggunakan APCO  Worldwide sebagai penasihat pentadbiran - Akibat Ragu-ragu dengan kemampuan dirinya selaku pemimpin beliau terpaksa menggunakan khidmat Firma Perhubungan APCO untuk meningkatkan nama Malaysia dimata dunia.

2) Memerintah Atas Mandat Rakyat kepada Pentadibiran Pak Lah - Najib sehingga hari ini menggunakkan mandat rakyat pada PRU-12 dan masih gagal melaksankan Pilihanraya untuk mendapat mandat rakyat untuk pentadbiran beliau. Jika tempoh sepenggal berlalu, Najib bakal menjadi Perdana Menteri pertama memerintah negara dengan menggunakan mandat Perdana menteri lain.

3) Perbicaraan Kes Scorpene  libatkan Najib di Perancis- Imej negara dan Najib  dimata dunia tercalar akibat perbicaraan Kes skandal Kapal selam Scorpene yang melibatkan Rm800 juta dan Pembunuhan Model Mongolia yang sedang dalam perbicaraan di mahkamah Perancis.

4) Gagasan 1Malaysia yang tidak relevan -  Idea murni merujuk kepada perpaduan dilihat tidak relevan apabila idea ini digagaskan oleh Barisan Nasional. perkara ini kerana, yang memisahkan Komponen-komponen dalam Barisan Nasional bukan ideologi tetapi mengikut bangsa iaitu, MCA -Cina, MIC- India dan UMNO- Melayu. Sedangkan komponen dalam Barisan Nasional bersifat Rasicme mana mungkin perpaduan kaum dapat direalisasikan?

5) Hubungan perdagangan dengan negara haram Israel - Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia Dato' Sri Mustapha Mohamed mengakui, Malaysia hari ini mempunyai hubungan perdagangan dengan Israel tetapi tidak hubungan diplomatik.

6) Elak Dari Berdebat dengan Ketua Pembangkang - Kredibiliti Najib tercabar apabila acapkali menolak untuk berdebat bersama ketua Pembangkang Dato' Seri Anwar Ibrahim. perkara ini menimbulkan persoalan akan kredibiliti Najib akan seorang pemimpin.

7) RM889 Billion wang Negara lesap - Najib selaku Menteri Kewangan gagal menyiasat ketirisan dan pengeluaran haram wang negara pada 2011.

8)Menyerahkan Tanah KTMB di Tanjung Pagar kepada Singapura - Dizaman pemerintahan Najib Tanah KTM ditanjung pagar tergadai. Keretapi tanah Melayu Berhad (KTMB) mempunyai tanah pajakan dengan Singapura selama 999 tahun bermula tahun 1932 seluar 217 hektar.



9) Membenarkan Kapal Perang asing berada diperairan negara -  Ahli parlimen Tumpat, Datuk kamarudin  jaafar mengemukakan usul tergempar di Dewan Rakyat di bawah perkaran 18 (1)  bagi mendesak  sidang mesyuarat membincangkan kekerapan kehadiran kapal perang bersenjata nuklear Amerika. Kamarudin berkata, kapal perang Amerika bersenjata nuklear berlabuh di perairan negara sejak Jun 2012 

10) Berdiam diri bila sekutu dari MCA menghina Islam - Najib enggan memberi komen apabila Presiden MCA  acapkali menghina islam dengan Mengaitkan negara Islam sebagai negara teokratik, Mencerca dan menghina ajaran Islam yang melarang perempuan dan lelaki berlainan muhrim dari bersentuhan, Mengaitkan Islam sebagai punca banyak negara yang mempunyai majoriti rakyat beragama Islam menjadi negara tidak demokratik, mundur, tidak mencapai taraf pembangunan global, dipaliti rasuah dan lain-lain lagi.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan